Greta Thunberg w ostatnich latach stała się symbolem światowego ruchu na rzecz ochrony klimatu. Celem artykułu jest analiza tego, jak Szwedka przedstawiana jest w prawicowych mediach. Przedmiotem analizy są fragmenty tekstów medialnych publikowane w okresie od sierpnia 2018 do listopada 2020 roku, uzupełnione o treści pojawiające się w serwisach społecznościowych. Zebrany materiał pokazuje, że centralną kategorią używaną do przedstawienia Grety Thunberg jest jej wiek, natomiast negatywność narracji uzupełniona jest przez kategorię choroby. Zgodnie z przyjętymi założeniami metodologicznymi krytycznej analizy dyskursu zadaniem tekstu jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, w jakim celu politycznym wykorzystuje się właśnie te kategorie. W artykule wskazano trzy stosowane strategie wyciszania: szowinistyczną, liberalną oraz konserwatywną. Badanie sposobu, w jaki opisuje się Thunberg, wydaje się szczególnie istotne, ponieważ język wykorzystywany do opisu Szwedki jest nie tylko elementem komunikacji, ale przede wszystkim mechanizmem walki politycznej z ideologicznymi przeciwnikami bądź przeciwniczkami prawicy.
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.