Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Conversations/Debates

No. 1(20) (2021): Predatory Identities

Is It Possible to Be a Happy Professor? : Michael Kennedy, Anna Giza-Poleszczuk and Michał Łuczewski Discuss Academic Leadership

DOI
https://doi.org/10.51196/srz.20.14
Submitted
November 3, 2021
Published
2021-04-01

References

  1. Broucker B., De Wit K., Leisyte L. 2015. An Evaluation of New Public Management in Higher Education, prezentacja na EAIR Annual Forum w Krems, Austria.
  2. Cohen D.W., Kennedy M.D., red. 2005. Responsibility in Crisis: Knowledge Politics and Global Publics, Scholarly Publishing Office.
  3. Ferlie E., Musselin Ch., Andresani G. 2008. The Steering of the Higher Education System: A Public Management Perspective, „Higher Education”, nr 56, s. 325–348.
  4. Giza A. 2021. Modernizując uczelnie. Polskie szkoły wyższe pod roku 1989, „Nauka”, nr 2, s. 131–159.
  5. Johnson B. 1992. Polarity Management: Identifying and Managing Unsolvable Problems, Human Resource Development Press.
  6. Johnson B. 2020. And: Making a Difference by Leveraging Polarity, Paradox Or Dilemma, t. 1: Foundations, Human Resource Development Press.
  7. Kennedy M. 2014. Globalizing Knowledge. Intellectuals, Universities, and Publics in Transformation, Stanford University Press.
  8. Łuczewski M., i in. 2015. Solidarność krok po kroku, Centrum Myśli Jana Pawła II.
  9. Pomianek T. 2014. Dywersyfikacja źródeł przychodów, a nie pogoń za studentem, [w:] Idea uniwersytetu. Reaktywacja, red. P. Sztompka, K. Matuszek, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, s. 253–266.
  10. Porges S. 2020. Przedmowa, [w:] D. Dana, Teoria poliwagalna w praktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, s. 11–15.
  11. Wojciszke B. 2004. The Negative Social World: The Polish Culture of Complaining, „International Journal of Sociology” 34, nr 4, s. 38–59.

Downloads

Download data is not yet available.