Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Tłumaczenia

Nr 1(8) (2015): Symbole

O społecznej naturze symboli (przeł. Michał Warchala)

  • Pierre Bourdieu
DOI
https://doi.org/10.51196/srz.8.11
Przesłane
23 czerwca 2020
Opublikowane
01-04-2015

Bibliografia

  1. Anonimowa recenzja z książki Erwina Panofskiego, Gothic Architecture and Scholasticism. 1958. „The Times Literary Supplement”, 24/01/1958.
  2. Benveniste E. Saussure après un demi-siècle, [w:] Problèmes de linguistique générale, Gallimard, Paris.
  3. Bober H. 1953. Recenzja z książki Erwina Panofskiego, Gothic Architecture and Scholasticism, „Art Bulletin”, t. 35, s. 310–312.
  4. Bony J. 1953. Recenzja z książki Erwina Panofskiego, Gothic Architecture and Scholasticism, „Burlington Magazine”, t. 95, s. 111–112.
  5. Branner R. 1957. A Note on Gothic Architects and Scholars, [w:] „Burlington Magazine”, t. 99, s. 372–375.
  6. Gall E. 1953. Recenzja z książki Erwina Panofskiego, Gothic Architecture and Scholasticism, „Kunstchronik”, t. 6, s. 42–49.
  7. Grabmann M. 1911. Geschichte der scholastischen Methode, t. II, Fryburg.
  8. Grabmann M. 1925. La somme théologique de saint Thomas d’Aquin, tłum. E. Vansteenberghe, Nouvelle Librarie Nationale, Paris.
  9. Grodecki L. 1952a. Erwin Panofsky, Gothic Architecture and Scholasticism, „Diogene”, t. 1, s. 134–136.
  10. Grodecki L. 1952b. L’interprétation de l’art gothique, „Critique”, 10/1952, s. 847–857.
  11. Grodecki L. 1955. Architecture gothique et société medievale, „Critique”, 01/1955, s. 23–35.
  12. Hahnloser H.R. 1935. Villard de Honnecourt, Wien.
  13. Leff G. 1958. Medieval Thought, Penguin, Harmondsworth [drugie wydanie 1962].
  14. Mâle E. 1960. L’Art religieux du XII et XIII siècles, Club du libraire, Paris, s. 53 [pierwsze wydanie: 1896].
  15. Marichal R. L’écriture latine et la civilisation occidentale du Ier siècle, [w:] L’Ecriture et la psychologie des peuples, XXII semaine de Synthèse, Armand Colin, Paris.
  16. Panofsky E. 1920. Der Begriff des Kunstwollens, „Zeitschrift für Aesthetik und allgemeine Kunstwissenschaft”, XIV, s. 321–339.
  17. Panofsky E. 1925 Über das Verhältnis der Kunstgeschichte zur Kunsttheorie, „Zeitschrift für Aesthetik und allgemeine Kunstwissenschaft”, XVIII, s. 129–161.
  18. Panofsky E. 1932. Zum Problem der Beschreibung und Inhaltsdeutung von Werken der bildenden Kunst, „Logos”, XXI, s. 103–119.
  19. Panofsky E. 1955. Iconography and Iconolog y. An Introduction to the Study of Renaissance Art, [w:] Meaning in the Visual Arts, Doubleday, New York [wyd. polskie: Ikonografia i ikonologia, tłum. K. Kamińska, [w:] E. Panofsky, Studia z historii sztuki, wybór i oprac. J. Białostocki, PIW, Warszawa 1971].
  20. Panofsky E. 1955b. The History of Art as Humanistic Discipline, [w:] Meaning in the Visual Arts, Doubleday, New York..
  21. Paré G., Brunet A., Tremblay P. 1933. La renaissance du XII siècle, les écoles et l’enseignement, Paris-Ottawa
  22. Sauer J. 1902. Symbolik des Kirchengebaudes und seiner Austattung in der Auffassung des Mittelsalter, Freiburg-im-Breisgau.
  23. Sedlmayr H. 1950. Die Entstehung der Kathedrale, Atlantis Verlag, Zurich.
  24. Semper G. 1860. Der Stil in den technischen und tektonischen Künsten, t. I, Verlag für Kunst und Wissenschaft, Frankfurt am Main.
  25. Tocco G. 1931. Vita s. Thomae Aquinatis, rozdz. XVII, wyd. Prümmera, Saint Maximin.

Downloads

Download data is not yet available.