Anna Barlik – doktora, adiunktka na Wydziale Sztuki Nowych Mediów Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Artystka wizualna badająca przestrzenne zależności między człowiekiem a otaczającą go rzeczywistością. Zajmuje się rzeźbą, instalacjami site-specific, rysunkiem i kompozycją. W 2023 roku będzie prezentowała projekt „Datement” w Pawilonie Polskim na Biennale Architektury w Wenecji. Ostatnio uczestniczyła w Sympozjum Rzeźby Współczesnej w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku. Brała udział w wielu wystawach w Polsce i zagranicą; jej prace znajdują się między innymi w kolekcji sztuki współczesnej hotelu Raffles Europejski, hotelu Puro i u prywatnych kolekcjonerów. Więcej na stronie: www.annabarlik.com.
Jan Buczek – doktor, wykładowca Wydziału Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie; kierownik Katedry Podstaw Projektowania; prowadzi zajęcia ze studentami w ramach Pracowni Podstaw Projektowania. W ramach dysertacji doktorskiej zajmował się badaniem wpływu czynnika ludzkiego oraz zagadnienia błędu ludzkiego na projektowanie produktów. Od 2010 roku prowadzi w Warszawie własne studio projektowe NOODI DESIGN, w ramach którego realizuje projekty z zakresu wzornictwa przemysłowego dla polskich i zagranicznych firm. Zdobywca wyróżnienia honorowego na London Design Biennale (2018), laureat programu stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska” (2013) oraz zdobywca Nagrody Dobry Wzór (IWP) za projekt kolekcji mebli biurowych ASKE (2020). Więcej na stronie: www.noodi.pl.
Archer B.L. 1987. Systematyczna metoda projektowania przemysłowego, tłum. A. Grochulska, seria „Biblioteka Wzornictwa”, t. 7, Instytut Wzornictwa Przemysłowego.
Arnheim R. 2004. Sztuka i percepcja wzrokowa. Psychologia twórczego oka, tłum. J. Mach, Wydawnictwo Officyna.
Arnheim R. 2011. Myślenie wzrokowe, tłum. M. Chojnacki, Słowo/obraz terytoria.
Bhandari H.D., Melber J. 2009. Art/Work. Everything You Need to Know (And Do) as You Pursue Your Art Career, Free Press.
Białostocki J. 2021. Sztuka cenniejsza niż złoto, Wydawnictwo Naukowe PWN.
Davis R., Tilley A. 2016. What They Didn’t Teach You in Art School, ILEX.
Dorst K. 2006. Understanding Design, BIS Publishers.
Elam K. 2021. Wprowadzenie do projektowania przestrzennego. Zasady, procesy i projekty, tłum. M. Komorowska, Wydawnictwo D2D.pl.
Frutiger A. 2015. Człowiek i jego znaki, tłum. C. Tomaszewska, Wydawnictwo d2d.pl.
Gropius W. 2014. Pełnia architektury, tłum. K. Kopczyńska, Wydawnictwo Karakter.
Itten J. 2020. Sztuka barwy. Subiektywne przeż ywanie i obiektywne rozumienie jako drogi prowadzące do sztuki, tłum. S. Lisiecka, Wydawnictwo d2d.pl.
Jang S., Thaler M., Frederick M. 2020. 101 Things I Learned in Product Design School, Crown.
Jun’ichiro T. 2016. Pochwała cienia, tłum. H. Lipszyc, Wydawnictwo Karakter.
Norman D.A. 2015. Wzornictwo i emocje. Dlaczego kochamy lub nienawidzimy rzeczy powszednie, tłum. D. Skalska-Stefańska, Wydawnictwo Arkady.
Powers A. 2019. Bauhaus Goes West. Modern Art and Design in Britain and America, Thames & Hudson.